نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
جمعه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

سفیران آمریکایی

کتاب سفیران آمریکایی: با محوریت شخصیت های الگوساز کودکان پسر

کتاب سفیران آمریکایی
نویسنده: نعیمه اسلاملو
انتشارات تلاوت دانش

بریده کتاب:

-ص۴۵
در سال ۲۰۰۱، مرد عنکبوتی از طریق نظر سنجی از مردم، به عنوان محبوب ترین قهرمان دنیای کمیک در کل تاریخ، شناخته شد!

بریده کتاب(۲):

ص۵۴
جلد چهارم کتاب هری پاتر، فروشی بی سابقه داشت. جلد پنجم رکورد فروش قبلی را شکست و در چاپ اول خود حدود ۷ جلد را روانه خانه‌ی علاقمندان داستان های هری پاتر کرد. جلد هفتم، عنوان پر سرعت ترین کتاب را در حوزه فروش به خود اختصاص داد.
در اولین روزهای فروش مجموعه کتاب های هری پاتر، مخاطبان این کتاب در ایران نیز در ساعت ۲:۳۰ نیمه شب، در صف های طولانی منتظر دریافت اولین نسخه های این کتاب بوده اند!

بریده کتاب(۳):

ص۶۷
برخی مدعی هستند که تقویت حس تخیل در کودکان از ویژگی های مثبت انیمیشن هایی مانند بن تن است، اما سوال اینجاست که تقویت تخیل به چه نحوی و به چه سمت و سویی باید باشد؟ در این انیمیشن ها کودکان با نابودی دیگران به هیجان می آیند و این به معنی تخیل و تقویت آن نیست!

بریده کتاب(۴):

ص۷۱
آنچه درباره این اَبَر قهرمان ها(مثل سوپر من، بتمن، بنتن، مرد عنکبوتی) محرز است این است که آنها اصرار دارند به مخاطبان خود بقبولانند برای نجات بشر هیچ نیازی به خدا و پیامبران الهی نیست و آن ها با قدرت هایی که دارند، منجی بشر خواهند بود.

بریده کتاب(۵):

ص۷۷
فلسفه‌‌ی وجودی زن در اندیشه غربی، بهره برداری جنسی است. یعنی زن وسیله لذت و خوش گذرانی مرد تعریف شده که دائما برای دستیابی به زیبایی بیشتر و جاذبه جنسی بالاتر، باید با زنان دیگر در جنگ و رقابت باشد.
به همین خاطر رابطه ابرقهرمانان غربی
با زنان متعدد، جهت لذت بردن، از ارزش های زندگی این ابرقهرمانان معرفی می شود در حالیکه آن ها با هیچ کدام از این زن ها ازدواج نمی کنند و تشکیل خانواده نمی دهند!

 

بریده کتاب(۶):

ص۷۷
قهرمان هایی مانند اسپایدر من، سوپرمن و بتمن، با پوشیدن لباس های بسیار تنگ و چسبان و خصوصا پوشیدن شورت های حلقه ای روی شلوار، پیام های جنسی را القا می کنند.‌
زنانِ جنگجوی همراه آن ها هم، با وجود داشتن بدن آسیب پذیر تر، لباس های بسیار برهنه می پوشند؛ حتی زره های آهنینی که این زن ها می پوشند تنها قسمت های خاصی از بدنشان را می پوشاند و طوری طراحی شده که جذابیت های جنسی آن ها بیشتر دیده شود. آن ها زره های دو تکه ای مانند مایو بر تن دارند!!

بریده کتاب(۷):

ص۸۴
در انیمیشن های پسرانه، بسیار مشاهده میشود که خوش شانسی به جای تلاش و سخت کوشی معیار قرار می گیرد.
درواقع این شخصیت های الگوساز، به جای اینکه به فرزندان ما بیاموزند که با تلاش، مطالعه و یادگیری، استفاده از فرصت و تصمیم گیری درست و مسئولیت پذیری، مهارت هایشان را افزایش دهند‌و به موفقیت برسند، سستی و بی هدفی را معیار خود قرار داده و همواره منتظر اتفاقی هستند که آن ها را به آرزوهایشان برساند!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۲۲
نمکتاب ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">